آموزش ساخت تمرین در نرم افزار ستاو

ایجاد تمرین با برند شخصی خودتان و ارائه در نرم‌افزار ستاو

None

آموزش ساخت تمرین در نرم افزار ستاو


ساخت تمرین برای مربیان به عنوان یکی از مهمترین مراحل تجوز برنامه تمرینی می باشد، در همین خصوص سامانه ستاو نیز با در نظر گرفتن این موضوع امکان ساخت بی‌نهایت تمرین در قالب تصویر(JPG، GIF و...) و همچنین فیلم را برای مدرسان و مربیان و مراکز دانشگاهی فراهم آورده است. در ادامه آموزش ساخت تمرین در نرم افزار این سامانه خدمتتان ارائه می گردد.
نکته: مدرسان و مربیان و مراکز دانشگاهی می بایست ابتداء، حساب خود را به سطح مربی ارتقاء دهند (به لینک راهنمای ارتقا حساب به مربی در نرم افزار ستاو مراجعه نمایید).
بعد از اینکه حساب کاربری شما به سطح مربی ارتقاء یافت، در پایین و وسط صفحه یک گزینه مثبت سبزرنگ برای مدرس یا مربی مشخص خواهد شد، با کلیک بر روی این گزینه مثبت مربی می تواند، موارد دلخواه خود از قبیل تمرین، برنامه تمرینی و دوره های خود را ساخته و به اشتراک بگذارد.
در اینجا نحوه ساخت تمرین آموزش داده خواهد شد.
ابتداء بر روی گزینه «+ سبز» و سپس بر روی گزینه «تمرین» کلیک نمایید.

در ادامه صفحه مرتبط با ایجاد تمرین خدمتتان باز می شود(به ترتیب شماره مطالب خود را وارد نمایید):
1) ایجاد تصویر تمرین: در اینجا مربی می تواند چندین تصویر مرتبط به تمرین خود را در قالب عکس(بصورت JPG، GIF و...) یا فیلم وارد نماید. همچنین این قابلیت برای مربی فراهم شده است تا بتواند براحتی چند عکس از نحوه اجرای یک تمرین به همراه چند فیلم مرتبط با تمرین را نیز قرار دهد. از این طریق مربی این امکان را برای کاربر و ورزشکار خود براحتی فراهم نموده است تا او بتواند انواع حالت های اجرای صحیح تمرین را ملاحظه نموده. و اشتباهات در حین اجرای حرکت توسط ورزشکار را به حداقل برساند.
2) عنوان تمرین: در این بخش مربی براحتی می تواند عنوان فارسی و لاتین مرتبط با تمرین خود را برای هر تمرین قرار دهد(در واقع نامگذاری تمری) و سپس بر اساس همین عنوان تمرین مربی می تواند تمرین خود را جستجو نماید.
3) سطح تمرین: در اینجا براحتی مربی می تواند سطح تمرین ساخته شده خود را مشخص نماید.
4) توضیحات تمرین: در اینجا مربی می تواند هر توضیحی که مرتبط با تمرین است را قرار دهد. نکته: بهتر است نحوه اجرا را در این توضیحات قرار گیرد.
5) عضلات درگیر: در اینجا براحتی می توان عضلات درگیر در حین اجرای هر تمرین را مشخص نمود، تا بعدا براحتی ورزشکار شما از عضلات درگیر خود در اجرای تمرین آگاه شود.
6) ابزارهای مورد نیاز: در اینجا ابزارهای مورد نیاز هر تمرین را می توان انتخاب نمود، برای مربی این امکان فراهم شده تا برای هر تمرین در صورت صلاحدید چند نوع ابزار انتخاب گردد.
7) نوع ورزش: در این بخش براحتی می توان نوع تمرین مورد نظر مربی انتخاب گردد و مشخص شود، که تمرین در چه طبقه بندی قرار می گیرد.
8) انتشار: در این بخش مربی می تواند تمرین های خود را برای همه انتشار دهد، یا برای افرادیکه مربی صلاح میداند انتشار دهید، اگر گزینه «منتشر شود» را انتخاب نموده، بصورت عمومی برای همه به نام مربی قابل استفاده می باشد. اما اگر گزینه «منتشر نشود» را انتخاب نموده، هر زمان که مربی صلاح بداند در صفحه شخصی خود می تواند به تمرین های ایجاد شده خود رفته و لینک آن را برای هر شخصی که می خواهد ارسال نماید. همچنین مربی می تواند از آن تمرین(چه منتشر شده و چه منتشر نشده) برای برنامه های تمرینی خود نیز استفاده نماید، بدینصورت که در ساخت برنامه تمرین و در بخش انتخاب تمرین، تمرین های ایجاد شده را انتخاب نموده، و براحتی می توان از آن تمرینات در برناامه تمرینی استفاده نماید.
9) ایجاد تمرین: مربی بهتر است قبل از ساخت تمرین، تصاویر تمرین و عنوان و توضیحی مختصر برای آن تمرین آماده نماید، تا بتواند براحتی و در اسرع وقت تمرین های خود را ساخته. و در انتها گزینه ایجاد تمرین را کلیک نماید.

نکته: بعد از ایجاد تمرین، در صورتیکه مربی گزینه «منتشر شود» را انتخاب نموده باشد، علاوه بر نمایش تمرین ایجاد شده در صفحه شخصی مربی، تمرین ایجاد شده، در بخش تمرین های عمومی سامانه نیز قابل نمایش می باشد و سایرین می تواند آن را جستجو و از آن بهره مند گردند.
در هر صورت(انتشار یا عدم انتشار تمرین)، مربی می تواند براحتی تمرین خود را در صفحه شخصی خود ویرایش، ارسال و در انواع شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد(از طریق انواع شبکه های اجتماعی از قبیل واتس آپ، تلگرام، اینستا، بله، سروش، گپ، آی گپ، روبیکا و...). در ادامه توضیحات مربوطه داده می شود.
همانند تصویر بر روی تصویر آدمک کلیک نموده تا به صفحه شخصی خود وارد شوید، در آنجا بر روی تمرین کلیک نموده، تا صفحه تمرینات شما باز شود.

مربی در صفحه تمرینات موارد زیر را مشاهده می نماید:
1) ذخیره شده: در این بخش مربی تمرینات مورد علاقه اش را که قبلا گزینه علاقمندی (ذخیره) را برای آن تمرین فعال نموده است را براحتی می تواند در این بخش مدیریت و مشاهده نموده و همچنین در برنامه های تمرین خود از آنها استفاده نماید.
2) ایجاد شده: در این بخش مربی می تواند تمرینات ایجاد شده توسط خود را مشاهده و مدیریت نماید.
3) از این طریق مربی براحتی می تواند تمرین ساخته شده خود را حذف و ویرایش نماید.
4) با کلیک بر روی تصویر تمرین جزئیات تمرین برای مربی قابل نمایش خواهد شد.

معرفی صفحه جزئیات تمرین در ستاو


1) از این طریق مربی می تواند تمرین مورد نظرش را به علاقمندی های خود برده و درواقع آن را برای خود ذخیره نماید تا از این پس در هنگام ساخت برنامه تمرین و همچنین ارسال به سایرین تمرینات مورد علاقه براحتی در دسترس باشند.
2) اشتراک گذاری: از این طریق مربی براحتی می تواند تمرین ساخته شده خود را چه منتشر نموده باشد چه منتشر ننموده باشد، را برای هر ورزشکار و شخصی که دوست دارد ارسال نماید.
3) ویرایش: گزینه ویرایش تنها برای مربی سازنده هر تمرین فعال است، تا ایشان براحتی بتواند تمرین خود را در صورت لزوم ویرایش نماید.