آموزش ساخت برنامه تمرینی در نرم افزار ستاو

برنامه تمرینی با برند شخصی دانشگاه خودتان ایجاد کنید و در اختیار دانشجوها و ورزشکاران مراکز ورزشی دانشگاهی قرار دهید.

None

از آنجاکه مهارتهای مربیان در زمان ساخت یک برنامه تمرینی مشخص می شود و مربیان برای ساخت یک برنامه تمرینی همیشه بروز بوده و از متدهای روزآمد استفاده می نمایند، در همین خصوص سامانه ستاو نیز با در نظر گرفتن این موضوع امکان ساخت بی نهایت برنامه تمرینی در قالب تصویر(JPG، GIF و...) و همچنین فیلم را برای مدرسان و مربیان و مراکز دانشگاهی فراهم آورده است. در ادامه آموزش ساخت برنامه تمرینی در نرم افزار این سامانه خدمتتان ارائه می گردد.
نکته: مدرسان و مربیان و مراکز دانشگاهی می‌بایست ابتداء، حساب خود را به سطح مربی ارتقاء دهند(به لینک راهنمای ارتقا حساب به مربی در نرم افزار ستاو مراجعه نمایید).
بعد از اینکه حساب کاربری شما به سطح مربی ارتقاء یافت، در پایین و وسط صفحه یک گزینه مثبت سبزرنگ برای مدرس یا مربی مشخص خواهد شد، با کلیک بر روی این گزینه مثبت مربی می تواند، موارد دلخواه خود از قبیل تمرین، برنامه تمرینی و دوره های خود را ساخته و به اشتراک بگذارد.
در اینجا نحوه ساخت برنامه تمرینی آموزش داده خواهد شد.
ابتداء بر روی گزینه «+ سبز» و سپس بر روی گزینه «برنامه» کلیک نمایید.

در ادامه صفحه مرتبط با ایجاد برنامه تمرینی خدمتتان باز می شود(به ترتیب شماره مطالب خود را وارد نمایید):
1) ایجاد تصویر برنامه تمرینی: در اینجا مربی می بایست یک تصویر برای معرفی برنامه تمرینی خود یا یک تصویر شخصی از قبل آماده داشته باشد. این تصویر به عنوان کاور برنامه تمرینی می باشد و ورزشکاران و کاربران از این طریق بهتر می تواند برنامه های تمرین شما را بیابند.
2) عنوان برنامه تمرینی: در این بخش مربی براحتی می تواند عنوان فارسی و لاتین مرتبط با برنامه تمرینی خود را برای هر برنامه تمرینی قرار دهد(در واقع نامگذاری برنامه تمرینی) و سپس بر اساس همین عنوان برنامه تمرینی مربی می تواند برنامه تمرینی خود را جستجو نماید.
3) افزودن تمرین: در اینجا براحتی مربی می تواند تمرینات مورد نظر خود را به برنامه تمرینی اضافه نماید. (پس از معرفی کامل تمام اجزای صفحه ایجاد برنامه، این بخش مجزا آموزش داده می شود.)
4) توضیحات برنامه تمرینی: در اینجا مربی می تواند هر توضیحی که مرتبط با برنامه تمرینی است را قرار دهد. نکته: بهتر است نحوه اجرا یا موارد تکمیلی در خصوص هر برنامه تمرینی را در این توضیحات قرار دهد.
5) سطح تمرین: در اینجا مربی می تواند سطح برنامه تمرینی خود را در سه سطح مقدماتی، متوسط و حرفه ای مشخص نماید.
6) مبلغ(به تومان): مربی می تواند هزینه مورد نظر خود در خصوص هر برنامه تمرینی را به تومان مشخص نماید.
نکته: اگر مربی قصد دارد تا این برنامه تمرینی بصورت رایگان در اختیار عموم افراد قرار بگیرد. تنها لازم است مبلغ را صفر در نظر بگیرد.
7) انتشار: در این بخش مربی می تواند برنامه های تمرینی خود را برای همه انتشار دهد، یا برای افرادیکه مربی صلاح میداند انتشار دهد، اگر گزینه «منتشر شود» را انتخاب نموده، بصورت عمومی برای همه به نام مربی قابل استفاده می باشد. اما اگر گزینه «منتشر نشود» را انتخاب نموده، هر زمان که مربی صلاح بداند در صفحه شخصی خود می تواند به برنامه های تمرینی ایجاد شده خود رفته و لینک آن را برای هر شخصی که می خواهد ارسال نماید.
8) ایجاد برنامه: مربی بهتر است قبل از ساخت برنامه تمرینی، تصویر برنامه تمرینی، برخی تمرین ها، عنوان و توضیحی مختصر برای آن برنامه تمرینی آماده نماید، تا بتواند براحتی و در اسرع وقت برنامه های تمرینی خود را ساخته. و در انتها گزینه ایجاد برنامه را کلیک نماید.

نکته: بعد از ایجاد برنامه تمرینی، در صورتیکه مربی گزینه «منتشر شود» را انتخاب نموده باشد، علاوه بر نمایش برنامه تمرینی ایجاد شده در صفحه شخصی مربی، تمرین ایجاد شده، در بخش برنامه های تمرینی عمومی سامانه نیز قابل نمایش می باشد و سایرین می توانند آن را جستجو و از برنامه تمرینی ساخته شده بصورت رایگان و یا با پرداخت هزینه بهره مند گردند.
آموزش انتخاب تمرین برای هر برنامه تمرین(بخش 3 صفحه ایجاد برنامه): با کلیک بر روی گزینه انتخاب تمرین ها، صفحه تمرین ها باز می شود.

پس از کلیک بر روی گزینه «انتخاب تمرین‌ها» این صفحه باز شده و خدمتتان معرفی می گردد.
1) جستجو: در این بخش مربی براحتی می نواند، عنوان یا نام تمرین مورد نظر خود را بصورت فارسی و لاتین جستجو نمایید(بیشتر تمرین های قرار گرفته توسط سامانه ستاو بدلیل اهمیت آشنایی مربی با انواع تمرینات و همچنین تخصصی نمودن بحث تمرین ها بصورت لاتین می باشد). نکته: در وسط صفحه جستجو تعداد تمرین های موجود بر اساس فیلترهای انتخاب شده مشخص می باشد.
2) فیلتر: در این بخش مربی می تواند جهت سهولت در جستجو از فیلترهای مختلف استفاده نماید.
    2-1) ایجاد شده: در این فیلتر تمرین های ایجاد شده توسط مربی وجود دارد.
    2-2) ذخیره شده: در این فیلتر تمرین هایی که توسط مربی ذخیره یا به علاقمندی ها فرستاده شده است قابل نمایش و بهره برداری می باشد.
    2-3) تجهیزات: در این فیلتر مربی بر اساس تجهیزات بکار رفته در تمرین، می تواند تمرین مورد نظر خود را جستجو نماید.
    2-4) نوع عضله: در این فیلتر مربی بر اساس نوع عضله درگیر در اجرای تمرین می تواند تمرین های مورد نظر خود را جستجو و از آنها بهرهمند گردد.
    2-5) نوع ورزش: این فیلتر قابلیت انتخاب نوع ورزش را برای مربی فراهم می آورد.
    2-6) دسته بندی: فیلتر دسته بندی یکی از کاملترین فیلترها می باشد، زیرا تمام تمرینات در سامانه ستاو بصورت کاملاً حرفه ای دسته بندی شده است، تا مربیان براحتی بتوانند به تمرینات مورد نظر خود دست یابند.
3) صفحه نمای تمرین ها: در این صفحه همه تمرین های موجود بر اساس جستجو و فیلترها مشخص شده است، و مربی می تواند براحتی با کلیک بر روی گزینه مثیت سبز رنگ بر روی هر تمرین آن را برای برنامه تمرینی خود انتخاب نماید و همچنین با کلیک بر روی عنوان هر تمرین قبل از انتخاب آن تمرین یکبار آن را ملاحظه نماید و سایر جزئیات مورد نظر آن تمرین را ببنید.
4) مشاهده برنامه تمرینی: در بخش، مربی براحتی می تواند برنامه تمرین خود را که در حال ساخت و تکمیل آن می باشد را ملاحظه نماید. این بخش با کیک بر روی فلش بالا در سمت راست جمع و مجدداً با کلیک بر روی همان بخش باز می شود.
نکته: قبل از انتخاب تمرین می بایست حتما یک روز تعریف گردد. به همین خاطر بر روی کادر «تعریف روز جدید» کلیک نموده تا یک روز جدید تعریف شود. لازم به توضیح آنکه می توان نام روز را پس از تعریف روز نیز تغییر داد.
5) انتخاب تمرین: مربی برای انتخاب هر تمرین می بایست بر روی گزینه مثبت در هر تصویر کلیک نموده تا آن تمرین انتخاب شده و صفحه توضیحات یا به نوعی جزئیات تمرین باز شود.

یک نمونه نیمه تکمیل از انتخاب گزینه های مورد نظر یک برنامه تمرینی:

معرفی صفحه جزئیات تمرین پس از انتخاب گزینه مثبت در هر تمرین


1) تعداد ست: در این بخش مربی براحتی می تواند تعداد ست تمرینی خود را مشخص نماید.
2) تعداد تکرار: در این بخش مربی براحتی می تواند تعداد تکرار خود را مشخص نماید.
3) توضیحات تمرین: در این بخش اطلاعات قبلی مورد نظر در خصوص توضیح هر تمرین نمایش داده می شود و اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه اجرای تمرین را نیز می توانید در این بخش قرار دهید زیرا این توضیحات تنها برای هر تمرین و برنامه تمرینی قابل نمایش خواهد بود و کاری به اصل تمرین و متن و توضیحات آن تمرین ندارد.
نکته1: برای تمرین هایی که نیاز به زمان دارد، می توانید تعداد تکرار را یک قرار داده و سپس در توضیحات، بنویسید در هر تکرار 20 الی 25 ثانیه این حرکت انجام شود. یا 20 الی 25 ثانیه این حرکت نگهداشته شود.
نکته2: برای قراردادن استراحت مربی می تواند از بخش توضیحات تمرین استفاده نماید، بدینصورت که میزان استراحت و نوع آن را بین هر ست مشخص نموده و بیان دارد. برای نمونه: بین هر ست تمرینی 30 ثانیه استراحت فعال داشته باشید. یا بین هر تکرار 5 ثانیه استراحت نموده و بین هر ست 30 ثانیه استراحت نمایید.
4) تأیید: در صورتیکه مربی از توضیحات هر تمرین تا حدودی مطمئن باشد، می تواند بر روی گزینه تأیید کلیک نماید تا این تمرین به برنامه تمرین مورد نظر اضافه گردد. و در آنجا مربی می تواند در صورت نیاز، مجددا جزئیات تمرین را اصلاح و ویرایش نماید.
5) انصراف: در صورتیکه مربی از تمرین و یا توضیحات تمرین مطمئن نباشد، می تواند بر روی گزینه انصراف کلیک نماید، اما بهتراست بدانید، که جزئیات تمرین پس از انصراف ذخیره نمی شوند.

صفحه مشاهده برنامه تمرینی در حال تکمیل


پس از قراردادن تمرین در یک روز این صفحه و تمرینات آن بصورت کامل قابل ویرایش می باشد.
نکته: این امکان برای هر مربی فراهم شده است، تا بتواند براحتی هر تعداد روز تمرینی به همراه هر تعداد تمرین در هر روز بخواهد ایجاد نماید.
1) جمع و باز نمودن یک روز
2) ایجاد یک کپی از یک روز جهت سهولت در امر نوشتن یک برنامه تمرینی
3) ویرایش نام یک روز
4) حذف تمرین انتخاب شده
5) ویرایش جزئیات تمرین انتخاب شده
6) تعریف یک روز جدید(در صورتیکه مربی در ایجاد تمرین نیازمند روز جدید باشد، می تواند از این بخش کمک بگیرد.)

در هر صورت انتشار یا عدم انتشار برنامه تمرینی، مربی می تواند براحتی برنامه تمرینی خود را در صفحه شخصی خود ویرایش، ارسال و در انواع شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید(از طریق انواع شبکه های اجتماعی از قبیل واتس آپ، تلگرام، اینستا، بله، سروش، گپ، آی گپ، روبیکا و...). در ادامه توضیحات مربوطه داده می شود.
همانند تصویر بر روی تصویر آدمک کلیک نموده تا به صفحه شخصی خود وارد شوید، در آنجا بر روی برنامه کلیک نموده، تا صفحه برنامه های تمرینی مربی باز شود.

در صفحه برنامه های تمرینی مورد زیر را مشاهده می نماید:
1) ذخیره شده: در این بخش مربی برنامه های تمرینی مورد علاقه اش را که قبلا خریداری نموده است را می تواند ملاحظه نماید.
2) ایجاد شده: در این بخش مربی می تواند برنامه های تمرینی ایجاد شده توسط خود را مشاهده و مدیریت نماید.
3) از این طریق مربی براحتی می تواند برنامه تمرینی ساخته شده خود را حذف، ویرایش، میزان خرید و افراد خریداری نموده این برنامه را مشاهده نماید.
4) از این طریق مربی براحتی می تواند برنامه تمرینی خود را چه منتشر نموده و چه منتشر ننموده باشد را برای سایرین(کاربران) مورد نظر خود ارسال نماید.
4) با کلیک بر روی تصویر برنامه تمرینی جزئیات برنامه تمرینی برای مربی قابل نمایش خواهد شد.